.:. Vítejte na mých stránkách o starověkém Egyptě .:.
ObnovitZákladní údajeŽivotní tepna Nil, povrch, podnebí, Nil, počasíZrození, dětství, škola hrou, stolování, oblékání a móda, bydlení, manželství, smrtZemědělství - Zahradnictví, dřevárenství, dobytek, daně a administrativaLékařství
Literatura, malířství, hieroglyfy, papyrus, objevitel písma, Rosettská deska, egyptologovéSkarab, velká pyramida, egyptský kříž, mumie faraónůCo je to... - mastaba, pyramida, chrám?PyramidyCesta po Nilu - Abú Simbel, Philae, Luxor, Údolí králů, Pyramidová pole v Gíze a jinéHistorie Egypta, důležitá data, dějiny Egypta
Chronologický seznam panovníků, panovníci jednotlivě, kartuše faraónů, Tutanchamon a poklady jeho hrobkyBohové, náboženství, vyobrazení bohů, sošky bohůEgyptské památkyNejkrásnější fotografie EgyptaNovinky aneb píše se...Deník a fotografie z mého putování po Egyptě

Deník z mého putování po Egyptě

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Fotografie z mé cesty po Egyptě

- stránka 3 -

5.10.2003 – 09:30 hod.
Wow! Konečně jsme v Luxoru! To byla ale cesta. Myslela jsem, že se zblázním! Nevěděla jsem, jak si už sednout. Jely jsme přesně 10 hodin!
V 8 hodin ráno jsme dorazily na místo. Luxor je monumentální metropole 4000 let staré architektury, vystavěná na místě starodávných Théb, dnes nese také označení Veset. Je to největší historické centrum Horního Egypta, který má přes 100 tisíc obyvatel. Karnacký chrám - alej sfing
Hned jsme si zašly zabookovat lístky do Asuánu na pozítří ráno. Nevím, zda nás ten chlapík pochopil – snad jo! Každopádně jsme mu řekly, že dnes odpoledne nebo večer za ním přijdeme a lístky koupíme.
Ještě na nádraží nás odchytil naháněč hotelu. Nechaly jsme se ukecat a myslím, že jsme udělaly dobře! Hotel se jmenuje New Everest, je snad 100 m od nádraží a stojí 20 EL/2 osoby/1 noc. Pokoj má vlastní příslušenství a větrák s klimatizací. Se snídaní stojí o 5 EL více, ale odmítly jsme, protože máme spoustu vlastního jídla. Je to tady suprové! Jsem maximálně spokojená! Hotelníci jsou příjemní, umí výborně anglicky a pohostili nás coca colou (čaj jsme jaksi v tom vedru odmítly) na střeše hotelu, kde se večery prý pořádají pařby...
Teď jsem uvařila čínské polévky a zatímco chladnou, zapisuji. Pak vyrážíme směr Karnak. Luxorské muzeum asi vynecháme, protože je prý stejné jako Káhirské, jen mnohem menší.

20:35 hod.
Jsem šťastná a zatím moc spokojená. Díky bože, že  to takhle klape :o)
Ráno jsme se vydaly tedy na průzkum Luxoru. Jely jsme sběrným taxi za 25 Pt do chrámu v Karnaku. Lístek stál 10 EL, foto gratis.
Chrámový komplex boha Amona v Karnaku je na sever od Luxorského chrámu. Je to nejúžasnější a největší chrám starověku, budovaný v průběhu 1500 let. Byl hlavním střediskem Amonova kultu v Egyptě. Dnes leží z části v troskách. První stavby tohoto chrámu vznikly za Střední říše a za Ptolemaiovců. Největším dílem k jeho výstavbě přispěli králové Thutmose I. a III., Hatšepsut, Amenhotep III. a Haremheb z XVIII. dynastie, Sethi I. a Ramesse II. z XIX. dynastie, Ramesse III. a IV. z XX. dynastie a někteří králově z Pozdní doby (XXII. a XXV. – XXVI. dynastie). Celý chrámový komplex má rozlohu 1,5 x 0,8 km. Karnacký chrám - obelisk
Bylo to něco úžasného a překrásného. Strávily jsme tam dvě hodiny. Dokonce jsme se nechaly od jednoho bakšišmena zavést do opuštěné hrobky. Udělal nám nějaký očistný obřad, který by nám měl přinést štěstí. Tak jsem zvědavá :o) Daly jsme mu libru a šly.
Z Karnackého chrámu jsme jely sběračem za 25 Pt do Chrámu v Luxoru. Chrám boha Amona v Luxoru patří k největším a nejimpozantnějším v Egyptě. Stojí přímo ve městě, pár metrů od nilského břehu. Nechal ho postavit Amenhotep III. a v následujících stoletích byl dostavován Tutanchamonem, Ramessem II., Nechtnebofem, Alexandrem Velikým a Římany. Chrám je podobný tomu v Karnaku, ale zdaleka není tak krásný. Alespoň na mě tak nezapůsobil. Vstup je také 10 EL. Zde jsme byly asi 45 minut, a pak jsme sběračem jely zpět na hotel za dalších 25 Pt. Hahaha. Byl to pěkný trapas, protože jsme od něj byly asi jen 200 m, ale kdo to mohl tušit, že :o))
V hotelu jsme si chtěly domluvit trip na banánový ostrov za 20 EL, kde bychom pozorovaly západ slunce a mohly sníst banánů, co hrdlo ráčí, lépe řečeno, co žaludek snese, ale rozmyslely jsme si to. Zůstaly jsme na pokoji, popapaly a schruply si. No, spánek jsem už opravdu potřebovala jako sůl.
V 16 hodin jsme šly zavolat Mohamedovi, abychom věděly, zda zítra přijede a bude s nám pokračovat. Sotva ale stačil říct, že přijede, došel mi kredit na telefonní kartě :o) Musely jsme tedy rychle koupit novou a zavolat mu znova. Slíbil, že zítra v 7 hodin ráno je tady a podnikne s námi další výpravu. Super! Bude to skvělé. I když, tady se ničeho nebojím. Cítím se tady opravdu moc dobře. Jsem odvázána a moc šťastná. Luxorský chrám - alej sfing
Po telefonátu s Mohamedem jsme šly koupit lístky do Asuánu na vlak, II. třída na 7. 10., na ráno na 7 hodin. Student za 17 EL + jeden lístek pro Mohameda za 21 EL. Pak nás Ziggy – náš hoteliér – pozval do jedné restaurace na coca colu :o) Po malé přestávce jsem skočily na poštu – koupit známky a poslat pohlednice :o) A pak jsem se vydaly po místním bazaru nakoupit dárky. Koupila jsem nějaké papyry, přívěšek Nefertiti, záložky, tričko – nic pro mě samotnou. Vše jen dárky pro rodinu a kamarády.
Trhovci na nás stále něco pokřikovali a zvali nás do krámů na coca colu. Volali na nás např. že jsem pěkné, sladké, máme krásné nohy (hahaha), oči, rty, úsměv... Prostě všechno. A my si z nich dělaly srandu a smály se :o) Občas jsme řekly, že jsme sestry, někdy Adéla plácla, že jsme milenky. Zabila bych ji. Taky nám říkali, že "Czech republic is number one" a naše odpověď byla, že je to samozřejmost, že jsme jedničky ve všem :o) Luxorský chrám v noci
Pak jsme se vrátily na pokoj. Já si vyprala, nebo se o to alespoň pokusila :o) své děsně špinavé, původem lehce béžové, kalhoty, které mimochodem byly za chvíli suché a Ady udělala večeři – 2 krajíce chleba. Jeden se sýrem a druhý s Milky way. Samozřejmě při tom stihla čokoládou zamazat, co jí přišlo do cesty, včetně mého penálu :o) Ale to by přece nebyla ona :o)
Zrovna, když jsme se chystaly jít udělat zápis, vypadl proud asi na 10 minut v celé čtvrti. Klimatizace se na okamžik vypnula a hned tu bylo jako v peci. No, ale když takto fučí, tak tu v noci asi umrzneme. Ještě, že jsou tady skvělé teploučké deky :o)
Teď si půjdu dát sprchu, umýt hlavičku a alou do postele. Zítra bude náročný den a navíc musím jít na nádraží čekat Mohameda, a to už v 7 hodin ráno. No, snad vstanu :o)